jump to navigation

Diari Raya November 1, 2006

Posted by Dimenxion in Karutan.
trackback

20-22 Oct
Masih lagik tercongok dekat opis. ramai orang lain dah balik kampung pun pasal sabtu tu dah cuti deepavali. nak buat camno dah kene ikut jadual. tapi 3 hari terakhir sebelum cuti raya tuh memang meriah. kat opis bebudak nih duk pasang lagu raya. mana budak yang tak dapat cuti raya tuh tensen je dengar. camne tak kecoh, manager takde. yang ada pun sup je. tu pun geng aku. kehkehkehkeh…. alamatnya memang meriah dari pagi sampai petang.

23 Oct
Baru dapat balik ke kampung. balik ke lipis. mak ayah aku dah balik awal dah. aku dokleh le balik awai pasai ahad aku koje laie. balik kul 7 lebih lak tuh. tapi sakit betui jiwa aku, kene bawak slow gila, takut kene speed trap. buntu kepala otak aku nih. biasa aku bleh sampai dalam 2 jam lebih skit, tapi arituh sampai 3 jam. fufufufufu…. memang syiok dalam keta, keras pinggang aku. sampai dah tengah hari. lepak bakar lemang jap pastu lepak. petang keluar gi pasar ramadhan kat kampung. meriah jugak la. tapi satu je aku suka. kalau kat kl harga mahal tapi isi skit, tapi kat kampung aku, harga dia sama ngan kl tapi isi dia banyak sehh… untung beli. lepas buka puasa, gi lepak bandor dgn sepupu aku. ingatkan takda kedai melayu yang bukak lagik. ropenye ada la satu kedai. aa.. melepak situ la jawabnya. dah kembung minum air, cabut balik umah layan tv pulok. alih alih dah tidoq.

24 Oct
lepas sembahyang raya, makcik pakcik nenek semua nak gi jerantut dengan mela. ngikot je la, umah tok sedara. sebelum tuh singgah kubur arwah atuk jap. pastu terus zoooosssss ke jerantut. sesampai je terus gi umah tok tok sedara kat sana. peh lepak, makan, borak. terus betolak ke mela pulak. lepas abih agenda kat mela, balik semula ke lipis dalam kul 6 lebey. lepas maghrib sepupu aku ajak kluar lagik. aii… nak gi mana la kome kome nih. ikot je la, ceh… pegi makan rupanya, takpe aku layankan aje, balik tido~~!

25 Oct
Raya kedua, takda ke mana sangat pun. yang aku ingat nenek aku ajak bawak dia pi kenduri. takpe aaa… aku ikutkan aje, untung untung jumpa awek cun kat kenduri. bawak sekali sepupu aku kat sana. dah sampai, jeling jeling skit. pehh… mmg ada la awek cun. tapi… aku tak kenal. hahaahha… pas kenduri, balik umah je terus.

26 Oct
Dah nak bertolak balik ke s. alam pasal nak balik bagan datoh plak. tapi apa apa hal kita terjun sungai dulu. huhuhu… lepak kat pulau chekas dgn sepupu dan adik aku. tapi takda la lama sangat kat situ, pasal nak kene balik cepat. papehal syok la jugak layan mandi sungai, sejuk, nyaman, tenang jiwa. kehkehkehkeh…. pas puas mandi aku ngan adik aku terus bertolak ke s. alam. sampai shah alam dalam kul 6 lebey, pas maghrib terus bertolak ke bagan datoh. sampai dalam kul 11. sampai je, tgk lauk. peh.. sedap. layan makan dulu, layan tv terus tido sampai pagi.

27 Oct
Siang tak ke mana pun. duk kat umah je. pas semayan jumaat ingatkan nak jenjalan jap tapi maleh pulak. duk umah sampai petang. pas maghrib saja jenjalan kat pekan bagan datoh (pekan dia macam pekan koboi). aku ingatkan sunyi je, tapi dekat port makan peh… memang meriah. ramai orang makan kat situ. orang mancing pun ada. pusing pusing kejap pastu belik makan skit terus balik.

28 Oct
pas makan pagi, bertolak balik ke s. alam. sampai dalam kul 1. pehtu…. warghh…. aku kene selesema, batuk, sakit badan, lemah badan,sakit tekak, demam…!!!

p/s: 3 hari beb aku dapat mc, sakit nye pasal. isnin sampai rabu. tapi khamis kene keje laks… hukss…

Advertisements

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: